Werken aan tevreden huurders? De 8 quick wins!

08 april 2016

Werken aan tevreden huurders? Acht quick wins waar je direct mee aan de slag kunt:

  1. Zorg voor een eenduidige boodschap 
    Komt de informatie die de medewerker geeft overeen met de informatie op de website? En klopt dat wat aan de telefoon wordt verteld, met de boodschap in de brief die je stuurde? Goed om daar scherp op te zijn, het scheelt veel onnodige vragen.
  2. In 1 keer goed
    Probeer vragen en bijvoorbeeld reparatieverzoeken zo veel mogelijk in één keer op te lossen. Het draagt fors bij aan de tevredenheid van de huurder en voorkomt extra contactmomenten
  3. Denk in oplossingen
    Denk niet in processen en regels, maar verplaats je in de huurder en zoek naar creatieve en passende oplossingen 
  4. Toon oprechte betrokkenheid
    Verdiep je echt in je huurder. Zie een contactmoment als een mooie kans om de samenwerking verder te verbeteren. Neem de tijd om vragen goed te beantwoorden en stel regelmatig controlevragen om te achterhalen of de huurder begrijpt wat je bedoelt. De huurder voelt zich gehoord en je werk wordt een stuk leuker.
  5. Wie is verantwoordelijk?
    Maak intern duidelijke afspraken over de verantwoordelijkheid van een klantverzoek. Voorkom dat huurders van het kastje naar de muur worden gestuurd.
  6. Werk aan tevreden medewerkers
    Medewerkers die hun werk met plezier doen zorgen voor tevredener klanten
  7. Hoera een klacht!
    Een klacht is een mooie kans om de dienstverlening te verbeteren. Na een goed doorlopen klachtproces is de tevredenheid en loyaliteit van de klant gemiddeld genomen hoger. Zo blijkt uit alle onderzoeken op dat gebied. Stel je dus open en zoek samen naar een oplossing. Meer lezen over omgaan met klachten? In deze praktisch gids voor klachtenmanagement lees je er alles over.
  8. Deel ervaringen
    Deel leuke klantcontacten met elkaar en kijk wat je er mee kunt om meer huurders tevreden te maken. En ook: deel minder leuke klantcontacten met elkaar en leer hiervan om het volgende keer beter te doen.